3x hoe je Pinterest inzet voor jouw zaak
Before Article
Pinterest

3x hoe je Pinterest inzet voor jouw zaak

Pinterest is er om te delen. Voor jou als horecaondernemer een geschikt platform om nieuwe bezoekers naar je zaak te trekken. Want: als ze bereid zijn jouw content te delen, dan hebben ze de eerste stap richting je restaurant al gezet.

Zit jouw onderneming al op Pinterest? En heb je de basisstappen al gezet (zie anders hier https://foodbrigade.nl/2018/kracht-pinterest-tips-kun-vandaag-beginnen/) Dan gaan we hieronder nét wat verder.

Kies de juiste zoekwoorden

Aan iedere ‘pin’ kun je een beschrijving – compleet met zoekwoorden – toevoegen. Bereid je indonesisch eten in het centrum van Haarlem? Zorg dan dat deze input dan in je pin komt te staan. Mensen gebruiken Pinterest vooral om te zoeken naar hotspots die hen aanspreken. Vaak in een bepaald thema of een specifieke regio. Eigenlijk ook als een zoekmachine dus. Gebruikers krijgen vervolgens direct een impressie van jouw onderneming of gerechten. Zo kunnen ze in één oogopslag zien of dit de spot is waar ze naartoe willen.

Maak je website Pinterest vriendelijk

Gebruikers delen zelf via Pinterest foto’s van je gerechten of je sfeervolle interieur. Wil je het hen nog makkelijker maken: via een Pinterest-button op je website kunnen je bezoekers met één klik op de knop foto’s direct vanuit je website delen. Op deze manier maak je het fans van jouw onderneming extra makkelijk om bijvoorbeeld hun favoriete gerecht of hoekje in jouw horecazaak te delen met hun volgers. Zelfs als ze zelf geen foto’s hebben. Hoe makkelijker, hoe sneller ze delen.

Zet Pinterest in als advertentiekanaal

Sinds kort kun je nog meer mensen bereiken door Pinterest in te zetten als advertentiekanaal. Daarbij kun je precies bepalen welke doelgroep je advertenties te zien krijgt. Een ander voordeel is dat je als bedrijfspagina meer inzichten krijgt in je statistieken. Zo ontdek je bijvoorbeeld hoeveel personen er op ‘pins’ hebben geklikt. Je krijgt hierdoor een beter inzicht in wie je aanspreekt. En wat het beste werkt. Misschien klikken mensen opvallend vaak op één specifiek gerecht, dan weet je dat die in trek is. En haak je daar dan op in. Met je andere promotie of zelfs met je menukaart.