De Blended Burger, een burger van betekenis
Before Article

De Blended Burger, een burger van betekenis

GRO is leverancier van circulair geteelde oesterzwammen, vegetarische snacks op basis van diezelfde oesterzwammen én van de Blended Burger; een burger die bestaat uit een mix van 50 procent oesterzwammen en 50 procent Hollands Melkrund. Een succesformule met een duurzaam karakter. Frank van Bokhorst vertelt wat de toegevoegde waarde van deze bijzondere burger is voor jou en je gasten.

Naam: Frank van Bokhorst
Functie: commercial director
Bedrijfsnaam: GRO (Green Recycled Organics)

Wat maakt jullie producten zo bijzonder?

‘Onze oesterzwammen worden geteeld op baaltjes waarin koffiedik en gemaaid bermgras zijn verwerkt. Afvalproducten die we op deze manier recyclen. Vroeger belandde koffiedik bij het vuilnis, vervolgens werd het ook wel gecomposteerd en hiermee verwaarden we de koffiedik door het als voedingsbodem in te zetten. Door deze reststromen te gebruiken dragen we bij aan een circulaire economie, het is een hele duurzame methode om oesterzwammen te kweken.’

Naast vegetarische snacks op basis van oesterzwammen hebben jullie de Blended Burger ontwikkeld en geïntroduceerd. Waarom?

‘We wilden een product op de markt brengen voor de carnivoren waarmee we een bijdrage kunnen leveren om de CO2 uitstoot terug te brengen. Minder vleesconsumptie betekent een kleinere veestapel en dus minder uitstoot met betrekking tot de veehouderij. Om carnivoren aan te spreken wilden we vooral geen vleesvervanger lanceren. Deze burger triggert ook hen om een keer te proeven.’

Wat maakt de combinatie van oesterzwammen en vlees zo goed?

‘Oesterzwammen hebben van zichzelf al een vlezige smaak en structuur. We hebben uitgebreid getest wat de beste verhouding van oesterzwammen en vlees is om de ultieme burger te maken. Dit bleek 50% oesterzwammen en 50% Hollands Melkrund, aangevuld met kruiden. Qua smaak, textuur, beleving en mondgevoel lijkt het net of je 100% vlees eet. Daarom valt hij minstens zo goed in de smaak als een goede ambachtelijke vleesburger.’

Hoe kun je de gast prikkelen om voor de Blended Burger te kiezen?

‘Door de verhalen achter het product te vertellen. Het is een duurzame burger waarbij rekening is gehouden met circulariteit, het milieu en dierenwelzijn. Daarnaast bevat de Blended Burger minder vet en calorieën dan een 100% vleesburger en dankzij de oesterzwammen is hij rijk aan mineralen, vitaminen en vezels. Hiermee bied je een gezond product aan. Dit zijn allemaal issues die een steeds belangrijkere rol spelen voor veel consumenten. Door hen hierop te attenderen is de kans groot dat de interesse voor de burger direct is gewekt.’

Vanaf 6 september ligt Exclusief magazine bij ons in de vestiging. Bekijk ‘m ook online!