Before Article

Waarom kiezen voor een tabletmenu?

Volg als horecaondernemer niet alleen de laatste foodtrends, maar kijk ook naar de laatste digitale ontwikkelingen. Gasten reserveren via hun telefoon een plekje in jouw zaak en liken je pagina op Facebook. Een tabletmenu past perfect in dit rijtje thuis. Maar wat is er nu precies zo handig aan deze vorm van menucommunicatie en wat kun je ermee?

  1. Interactie met de gast
    Een tablet voegt beleving toe aan de ervaring van je gasten in je restaurant. Je kunt veel achtergrondinformatie over je bedrijf kwijt en gasten kunnen zelf beslissen of ze hier behoefte aan hebben. Ze kunnen reacties achterlaten onder de gerechten of opmerkingen plaatsen waardoor jij veel relevante gasteninformatie verschaft aan andere gasten. Een tabletmenu maakt het daarnaast mogelijk om jouw gerechten eenvoudig te delen op social media.
  2. Meer aandacht voor je gasten
    Een tabletmenu vervangt de bediening niet, maar is juist een goede ondersteuning voor hen. Doordat gasten zelf de bestelling doorgeven verlopen processen sneller en soepeler. De tijd die je hiermee bespaart, kun je aan de gast besteden door beter in te spelen op individuele wensen. De gast vindt het belangrijk dat je écht je best doet om interesse te tonen zodat je verwachtingen overtreft. Een tablet kan hierbij helpen; misschien zit je in een toeristisch gebied waar de menukaart in verschillende talen kan worden gepresenteerd via één device. 
  3. Wissel eenvoudig gerechten of ingrediënten
    Het aanpassen van de menukaart is op een tabletmenu heel eenvoudig. De stijl van je kaart, ingrediënten of het hele menu kun je op elk moment aanpassen zonder de kosten van het opnieuw laten drukken van je kaart. Daarnaast zijn er altijd gasten met een speciale voorkeur; dit kan zijn doordat de gast een allergie of intolerantie heeft of een product wil vervangen in het gerecht. Een tablet kan direct de verschillende opties laten zien voor een vervangend ingrediënt. Met een zoekfunctie wordt het uitsluiten van bepaalde opties zoals vis, pittig of zoet simpel. Het is niet alleen mogelijk om je te concentreren op individuele wensen, ook kun je op de digitale menukaart speciale menu’s voor verschillende doelgroepen instellen. Een grote familie heeft nu eenmaal andere behoeftes dan collega’s in een zakendiner.
  4. Breng specials of het dagmenu onder de aandacht
    Breng de dagaanbieding onder de aandacht door het een prominente plek op de kaart te geven, optioneel met foto’s en actuele informatie. Je kunt gerechten op ieder willekeurig moment aanprijzen, denk aan het dagelijks promoten van je lunchmenu, tussen 12.00 en 14.30 uur. En met het adviseren van goede combinaties via je tablet genereer je mogelijk ook nog extra verkopen.