Before Article
mineraalwater

Dé terrastrend 2016: bruisend mineraalwater met een vleugje smaak

Een gezond rendement pakken op je terras? Veel ondernemers denken dan al snel aan fresh lemonade of ijsthee. Deze zomer gaan we terug naar de bron: mineraalwater wordt dé terrastopper, voorspelt André Huijer van Spa.

Mensen weten dat ze eigenlijk te weinig drinken, willen meer water drinken, maar willen niet de héle dag door ‘gewoon’ water drinken. Mineraalwater krijgt een andere dimensie als er koolzuur in zit en krijgt nog meer variatie wanneer je er een smaak aan toevoegt. Spa introduceerde daarom in 2013 een pasklare oplossing: Spa Bruisend met een vleugje smaak (munt, citroen, grapefruit en zwarte bes). Sinds deze lente is het product ook verkrijgbaar in de horeca in de smaken Lemon en Grapefruit.

Waarom bruisend mineraalwater dé terrastrend van deze zomer wordt

De vraag naar bruisend water is er. Bovendien kun je als horecaondernemer meer afwisseling serveren dan je misschien denkt. En er zijn nog meer redenen te noemen waarom je dit seizoen Spa Bruisend met een vleugje smaak op jouw terras serveert:

  1. Gasten kopen het: in de retail neemt de populariteit nog steeds toe. 
    Sinds het product in 2013 in de winkels kwam te liggen, is de verkoop explosief gestegen. Om het concreet te maken: in retail heeft het concept in 2,5 jaar tijd een omzetaandeel van 8 procent binnen mineraalwater weten te veroveren. Het viel ook in de prijzen bij de Telegraaf Vrouw Award en de smaak Grapefruit werd afgelopen jaar nog uitgeroepen tot Product van het Jaar 2015-1016.
  2. Het sluit aan bij de gezonde levensbehoefte van je gast
    Mensen hebben behoefte aan gezonde en natuurlijke dranken zonder calorieën. Ze kiezen vaker een alternatief voor frisdrank. Dat blijkt ook uit de verkoop in winkels: van 2011 tot 2015 is de verkoop van frisdrank met 14 procent gedaald, terwijl de verkoop van mineraalwater met 24 procent toenam. Ook in de horeca zie je steeds meer alternatieven voor frisdranken op de kaart staan. Met Spa Bruisend met een vleugje smaak help je je gast een verantwoorde keuze maken en bied je ook voor de BOB een verfrissend alternatief. Het drankje bevat geen calorieën, suikers en zoetstoffen.
  3. Het is een margepakker
    Meer variatie in verantwoord drinken, levert ook meer op. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers in de retail. We zien dat 63 procent van de verkoop niet ten koste gaat van de verkoop van andere mineraalwaters. Het komt er extra bij. Met Spa Bruisend met een vleugje smaak bedien je nu ook in de horeca de gezonde en bewuste levensgenieter. En geef je jouw omzet een boost: omdat je op water nu simpelweg meer marge maakt dan op frisdrank.

Sfeer_HLS_Spa_75cl_Cooler_LR_Liggend

Voeg deze drie punten samen en je hebt een nieuwe terrastrend te pakken. Verantwoord en verfrissend voor al je gasten. En qua rendement interessant voor de ondernemer.

Spa Bruisend met een vleugje smaak 25 cl is exclusief verkrijgbaar bij Sligro voor een reguliere kratprijs van 9,80 euro.

Deze blog is een partnerbijdrage van Spa.