Before Article
event

Zo laat je als ondernemer een event het werk doen

Elke ondernemer hoopt dat zijn zaak dagelijks genoeg opdrachten aan mag nemen, klanten mag helpen of gasten mag bedienen. Een horecaondernemer heeft doorgaans te maken met piekmomenten waar slim op in gespeeld dient te worden. Op deze manier zit in de zomer het terras hopelijk vol en mag je rond de feestdagen wellicht extra stoelen aanschuiven. Maar wat doe je eigenlijk op de momenten dat het wat rustiger is of op momenten dat de zaak dicht is en er normaal geen omzet wordt gegenereerd? Neem een voorbeeld aan de ondernemer van Vis aan de Schelde en The Roast Room en maak van de nood een deugd.

Deze twee restaurants vind je midden in Amsterdam, tegenover elkaar. Beide restaurants draaien goed, maar zij hebben net als iedere andere horecazaak wel eens rustigere momenten. Vandaar dat zij een uniek evenement hebben geïnitieerd om op een dergelijk moment gasten te trekken en horecaondernemers met elkaar in contact te brengen, de Cote de boeuf & Lobster Night. Gebruik dit evenement als voorbeeld om jou te helpen wanneer je weer een rustig moment tegemoet gaat. Wij hebben er drie tips uitgehaald.

  1. Ga voor bijzondere openingstijden
    Gasten kunnen op 1 oktober van 22.00 tot 2.30 uur een tafel reserveren. Deze tijden zijn gekozen om juist ook andere horecaondernemers de gelegenheid te geven om na het werk uit eten te gaan. Normaal gesproken is rond dat tijdstip alleen de kebabzaak op de hoek nog open. Prima natuurlijk, maar als chef-kok wil je ook wel eens luxer uiteten. Daarnaast kun je op een come together als deze contact leggen met andere horecaondernemers en zo je netwerk vergroten. Om de hele avond bruisend en levend te houden huur je een dj in. Bij Vis aan de Schelde draait deze tijdens het diner al om de aandacht van de gasten te krijgen, zodat alle gasten na het diner aansluiten om tot diep in de nacht door te feesten.the-roast-room-2-copy
  2. Laat weten dat je een evenement organiseert
    Via een nieuwsbrief en een Facebookevent stel je bestaande en nieuwe gasten op de hoogte van het evenement. De zakelijke contacten stuur je een andere nieuwsbrief dan de gasten die normaal komen dineren. Zet ook je netwerk in om zo veel mogelijk aandacht te krijgen. Vraag aan je leveranciers of zij mee willen werken in de promotie van je evenement, hun producten komen door het evenement natuurlijk ook onder de aandacht.2
  3. Werk op deze avond met één uniek product om deze onder de aandacht te brengen
    Bij Vis aan de Schelde wordt er op zo’n avond lobster geserveerd. Bij The Roast Room staat côte de boeuf op het menu. Dit bijzondere stuk vlees wordt altijd bij Kaldenberg besteld. De côte de boeuf die bij The Roast Room wordt geserveerd is van een koe of os en is hierdoor wat zachter dan bijvoorbeeld rundvlees. Het heeft een hoger vetgehalte, waardoor het een erg mals stuk vlees is met veel smaak. Het werkt voor chefs heel fijn. The Roast Room werkt met twee exclusieve ovens om het vlees te bereiden. Hierdoor krijgt bijvoorbeeld de côte de boeuf een unieke smaak. Als eerst wordt het vlees verhit tot 1400 ºC in de broiler van Southbend. Hierdoor schroei je de buitenkant van het vlees dicht en blijft de smaak en sappen behouden. Daarna gaart de côte de boeuf na in een Beechoven.

Beni5euwd naar het evenement?  Er zijn nog een paar tafels beschikbaar, dus wees er snel bij. Kijk op de website van Vis aan de Schelde of The Roast Room om te reserveren. En als horecaondernemer kun je natuurlijk ook altijd reserveren om inspiratie op te doen voor je eigen evenement en contact te maken met andere ondernemers.