Bij deze 3 zaken komen gasten terug
Before Article
gasten

Bij deze 3 zaken komen gasten terug

Horecazaken in Nederland zijn allemaal uniek in hun soort, maar op sommige onderdelen natuurlijk ook vergelijkbaar met elkaar. Zo staat iedereen voor de uitdaging om gasten op een goede manier aan hun zaak te binden. Inspiratie nodig over hoe andere zaken dit doen? Wij zochten 3 unieke manieren van gastenloyaliteit voor je op!

20160916_taphuys_lr_037_9389
Foto: ’t Taphuys

’t Taphuys | Tilburg
’t Taphuys is sinds oktober 2016 open en nu al een enorm succes. Met 40 verschillende bieren en wijnen op de tapwand is er enorm veel keuze. Naast dat dit al bijzonder is te noemen, heeft ’t Taphuys nóg iets exclusiefs, de Taphuys creditcard. Op deze kaart kun je een bedrag laten zetten, waarna je zelf je bier of wijn van de wand kunt tappen. Afrekenen doe je per centiliter. Hierdoor kan de gast zelf de gewenste hoeveelheid drank bepalen. Wil je proeven of meteen een groot glas? Alles kan! En een creditcard van je zaak is natuurlijk een bijzondere manier om (nieuwe) gasten aan je te binden, aangezien je deze ook mét tegoed cadeau kunt geven. Gasten blijven terugkomen, omdat er bijvoorbeeld nog een paar euro op hun pasje staat. En is het krediet op? Dan kun je de pas natuurlijk eenvoudig opwaarderen. Ander goed nieuws is dat gasten eerder met een goed gevoel zullen vertrekken, want betalen doet pijn en laat gasten die pijn bij binnenkomst al hebben doorstaan. Hierdoor overheerst het betaalmoment niet, maar de prettige ervaring aan die avond.

min-12
Foto: Min12

Min12 | Leeuwarden
IJssalons wisselen regelmatig in hun assortiment. Het kan dus zijn dat iemand voor die ene speciale smaak naar de salon komt. Wanneer deze smaak dan niet in de vitrine ligt, kan dat een teleurstelling zijn. Daar heeft ijssalon Min12 iets op bedacht: een FlavourAlert. Deze alert waarschuwt je via een sms zodra je favoriete ijssmaak in de vitrine ligt. Min12 heeft een online archief waar je al hun smaken kunt vinden en waarbij je voor maximaal vijf smaken een alert kunt instellen. Op het moment dat een favoriete smaak in de vitrine ligt, word je gast direct geactiveerd en is zijn favoriete smaak top-of-mind. Maak fans voor je zaak door net iets extra’s voor je gasten te doen. Je hebt inzicht in de favoriete smaak van je afnemers waardoor je ziet welke smaken populair zijn en welke je misschien wel moét maken? Doordat je de gun-factor bij hen creëert zijn ze wellicht ook bereid om langs te komen wanneer hun favoriete smaak er een keer niet is.

cafe
Foto: Café De Bontekoe

Café De Bontekoe | Leiden
De Bontekoe in Leiden hanteert verschillende mogelijkheden om gasten aan zich te binden. Zo kun je er bijvoorbeeld een stapkaart kopen van 45 euro, waarmee je 50 euro kunt afrekenen. Je krijgt dus een drankje van het huis cadeau. Ook hebben zij een sponsorprogramma in het leven geroepen om gasten terug te laten keren. Het café is van binnen betegeld met tableaus. Voor 100 euro kun je een tableau kopen en kies je een datum die erop wordt vermeld. Gasten met een dergelijk tableau krijgen op de gekozen datum, hun hele leven lang, 10 euro korting bij Café De Bontekoe. Een levenslange win-win dus voor beide partijen!