Before Article

Peter Lute: ‘Pop-up restaurant helpt nieuwe gasten te bereiken’

Een historische kruitfabriek, zijn beste signature dishes en spetterende optredens van dj’s en een band. Dat is wat Peter Lute zijn gasten biedt in zijn tijdelijke pop-up restaurant. Vanaf donderdag 12 februari krijgt zijn evenementlocatie Explore in Muiden vier dagen lang een bijzondere invulling.

Over zijn concept

Peter Lute - FoodbrigadeZijn pop-up vorm maakt het makkelijker in te spelen op gastvoorkeuren. Lute (onder meer Restaurant Lute en MasterChef) werkt namelijk in drie verschillende thema’s. Op donderdag en vrijdag serveert hij een 5-gangenmenu. Op zaterdag staat zijn restaurant in het teken van Valentijnsdag. Op zondag is er geen diner, maar een brunch. ‘Omdat er gasten zijn die op zondag liever niet tot laat dineren.’ Elke dag klinkt er muziek door het restaurant, verzorgd door de dj’s Ike Sofunky en Sky Fly en Sonny’s Inc. ‘Om er écht een totaalbeleving van te maken. Geluid en smaak versterken elkaar.’

Waarom een pop-up restaurant?

Volgens Lute kan een pop-up restaurant zeker zakelijk interessant zijn. Een manier om nieuwe gasten aan zich te binden. ‘Gasten maken kennis met mijn kookstijl – ik serveer uitsluitend signature dishes zoals mijn tataki van tonijn – en keren daardoor later misschien terug bij Restaurant Lute in Amstelveen. Daarnaast maken mensen kennis met het prachtige pand van Explore, een historische kruitfabriek met hoge ramen en buiten een ophaalbrug. Misschien willen ze er op een later moment hun evenement organiseren.’

Zaterdag meer

Meer over de meerwaarde van een pop-up restaurant? Over de combinatie met het runnen van een ‘vast’ restaurant? En over de noodzaak om je écht duidelijk te focussen in je restaurant? Komende zaterdag vertelt Lute uitgebreider daarover in een weekendinterview op Foodbrigade.

 

2 gedachten over “Peter Lute: ‘Pop-up restaurant helpt nieuwe gasten te bereiken’”

Reageren niet meer mogelijk .