Word vindbaar via je restaurantwebsite: 3 tips
Before Article
Word vindbaar via je restaurantwebsite: 3 tips

Word vindbaar via je restaurantwebsite: 3 tips

Restaurantbezoekers willen genieten van je gerechten, bediening en inrichting. Maar het begint al bij je restaurantwebsite. Hoe trek je daarmee gasten?

De website Econsultancy.com zette onderstaande (en nog wat andere ) tips op een rij, om je restaurantwebsite écht aantrekkelijk te maken.

  1. Maak reserveren zo makkelijk mogelijk
    Zorg dat je gasten via een online formulier een tafel kunnen boeken. Of maak duidelijk zichtbaar via welke andere wegen (telefoon, mail, social media) ze dat kunnen doen. Reserveren is in jouw restaurant niet mogelijk? Geef dat dan ook op je website aan.
  2. Tevreden gasten? Laat ze zien
    Presenteer testimonials of beoordelingen op je website. Als je gasten aan tafel de rekening brengt, neem dan ook een tablet mee en vraag naar een beoordeling. Een gast die aan anderen vertelt hoe tevreden hij wel niet is over jouw zaak, is de beste reclame die je kunt krijgen.
  3. Maak je website vindbaar via Google
    Hoe vaker je je website update, hoe hoger hij scoort in de Google resultaten. Zet vooral ook Google+ Local in. Google toont dan naast de zoekresultaten een veld met gebruikersbeoordelingen over, locatiegegevens van en aanbevelingen voor jouw zaak op basis van gebruikers’ Google+ netwerken. Zo vinden potentiële gasten je nóg sneller.

En zo wordt je website écht om op te eten

Verder zorg je er vanzelfsprekend voor dat je website vlekkeloos werkt. Zoals Foodbrigade eerder schreef: presenteer je kaart niet in PDF. En maak het persoonlijk, hou het actueel, denk aan goed beeld en sluit aan op de mobiele trend.

Meer inspiratie nodig? Lekker kijken: 9 inspirerende en verrassende restaurantwebsites. Misschien iets om te gebruiken voor je eigen site.