Before Article
Waar kijkt Nederland WK Voetbal

Enorm potentieel WK voor horeca

Onderzoek onder consumenten, ook te lezen op Telegraaf.nl, leert dat ruim 1,3 miljoen mensen overwegen om het WK Voetbal in de kroeg te volgen.

Zowel restaurant- als kroegeigenaren kunnen profiteren van het komende WK Voetbal. Hetzij door heel bewust ‘iets’ met het WK te doen, hetzij door juist heel bewust níets met het WK te doen.

Waar kijkt Nederland WK Voetbal

Foodbrigade liet onderzoeksbureau Multiscope uitzoeken of Nederlanders van plan zijn het WK Voetbal in de kroeg te kijken of tijdens het WK een restaurant te gaan bezoeken. Maar liefst 600.000 Nederlanders geven aan dat ze eerder dan normaal geneigd zijn een restaurant te bezoeken, als ze daar de WK-sfeer kunnen beleven. En 570.000 Nederlanders zegt zeker het WK Voetbal in de kroeg te gaan volgen. Nog eens 1,3 miljoen Nederlanders zeggen hierover ‘te twijfelen’ en zullen waarschijnlijk pas op het laatste moment hierover een besluit nemen.

Meer omzet dankzij het WK Voetbal? Zo lukt het!

Restaurants blijken op twee manieren te kunnen gaan profiteren van het voetbaltoernooi in Brazilië. Er is een grote groep consumenten die aangeeft dat WK-sfeer in een restaurant, zoals speciale WK-menu’s, voor hen reden kan zijn uit eten te gaan. En een nog veel grotere groep Nederlanders, bijna 7 miljoen, zegt juist uit eten te gaan om de WK-sfeer te mijden.