Before Article
groene smoothie - Foodbrigade

Drie smoothies die je in een handomdraai serveert

Sla een magazine open of bekijk je twitter-tijdlijn: je ziet ze overal. Smoothies! Deze drie zet je zo op tafel! 

Gezond & snel

Verse groenten- en fruitshakes zitten boordevol gezonde vitamines. Ze geven je een energieboost en zijn te maken in iedere smaak. Lekker tussendoor, bij de lunch of als dessert. En om gezond eten kunnen we niet meer heen.

Kies voor verrassende combi’s

De mogelijkheden zijn eindeloos. Denk eens aan smoothies met pompoen, bietjes of verse kruiden als basilicum. Met speelse namen staat het ook leuk op je menukaart. Eventueel kun je het aantal calorieën vermelden of de vitamines die erin zitten.

Houd het simpel

Veel werk? Dat is geen excuus. Er zijn genoeg smoothies te maken met maar drie ingrediënten en een blender:

  1. Frisse voorjaarssmoothie
    150 g spinazie, 1 banaan & 1 appel
  2. Of een zomerse variant
    120 g aardbeien, 120 ml yoghurt & 60 g kokosrasp
  3. Probeer eens een onverwachte mix
    50 g boerenkool, 100 g ananas & 1 banaan

Als je smoothie te dik is voeg je yoghurt, (kokos)water of (amandel)melk toe.

Smaakmakers

Breng je smoothies op smaak met:

– Kaneel
– Gember
– Cress
– Vanille
– Cayennepeper

Zoetmakers

Wil je je smoothie zoeter maken?

Gebruik bijvoorbeeld:
– Honing
– Agavesiroop
– Ahornsiroop

Gezonder dan suiker! En dat kun je ook weer promoten op je kaart!

On top of it

Het oog wil natuurlijk ook wat. Maak je smoothie af met blauwe bessen, gehakte nootjes of verse munt. Klaar! Trendy, lekker en vooral gezond.

groene smoothie - Foodbrigade

Rode smoothie - Foodbrigade