Before Article

Horecatips 2015: gastheerschap, visie en detail

Gasten komen niet alleen voor het eten, zoals je weet. Met deze vier horecatips 2015 van Guido Panjer, culinair adviseur bij Sligro, overtref je de verwachtingen van jouw gasten. 

[nieuwsbriefbox][/nieuwsbriefbox]

Parapluservice bij regen

Gasten willen aandacht en goed verzorgd worden. Verras ze. Een parapluservice bij regenachtig weer wordt echt gewaardeerd door de gast. Verwachten ze niet, maar je leest het wel terug in online recensies. Paraplu’s kosten bijna niets, het is de investering dus meer dan waard.

Voel gasten goed aan

Het goed aanvoelen van de situatie is essentieel voor een gastheer of -vrouw. Zitten mensen in een goed gesprek? Val ze dan niet onnodig lastig met vragen als: ‘Heeft het gesmaakt’ of ‘Wilt u nog wat drinken?’. Andersom geldt hetzelfde. Toon oprecht interesse en maak een praatje met de gasten die extra aandacht willen. Wellicht komen ze, door deze vriendelijke gastheer, terug.

Let op de details

Hoe goed je chef ook heeft gekookt, gasten kunnen toch met een nare nasmaak je restaurant verlaten. Soms door de kleinste details. Smerige toiletten, kapotte borden of glazen, een kaarsje dat niet brand. Als je details uit het oog verliest, kan het je gasten kosten. Ook al dan niet na een slechte recensie. Zonde natuurlijk.

Kinderen zijn ook gasten

Denk mee met ouders als het gaat om kinderen. Een bordje met patat en een frikandel is wel erg gedateerd. Met een mini pizza, kleine kibbeling of een echt lekkere pannenkoek maak je de kinderen veel gelukkiger (en makkelijker aan tafel). Het zijn uiteindelijk wel de gasten van de toekomst!