Before Article
Gasten tevreden houden - Foodbrigade

Je gasten tevreden houden? Doe dit dan niet!

Positieve reacties zijn leuk, maar je leert meer van een klacht. Al is het natuurlijk het allerbeste als je die kunt  voorkomen. 

Lees ook het interview met Dennis Middeldorp: ik word beter dankzij mijn gasten

Je gasten tevreden houden? Voorkom dan deze grootste ergernissen (aan tafel) gebasseerd op Buzztime:

  1. Vieze geuren
    Geen geur van WC-eend of ander schoonmaakmateriaal. Ook een afvalgeur is echt een no-go! Liever de geur van biefstuk en knoflook.
  2. Smerige wc
    Check geregeld je toiletten. Niets is viezer dan een smerig toilet. En: gasten redeneren vaak dat wanneer een wc al goor is, je keuken ook niet al te veel soeps zal zijn.
  3. Lui personeel
    Niemand keert terug in een restaurant waar de bediening niet goed is. Lui personeel, grof personeel. Pak er maar een willekeurige klachtrecensies bij. Zorg dat je personeel écht je visitekaartje is, bijvoorbeeld door een bonusbeleid in te voeren. Maar let op: overijverig personeel, dat de gast maar blijft lastigvallen, valt ook zelden in de smaak.
  4. Koud eten
    Absolute not done. Grote kans dat je gast het bord direct terug naar de keuken stuurt. Een klacht kan niet duidelijker zijn…
  5. Muziek te hard
    Je gasten willen een gezellige avond of iets bespreken met familie en/of vrienden. Overheersend ‘achtergrondgeluid’ is dan het laatste waarop je zit te wachten. Maak dus vooral niet de fout de speakers te hard te zetten.

Jouw tips?

Deel ze op Facebook:

 

Meer ergernissen van je gast? Je leest ze hier

En voorkom ook deze irritaties

 

Lees verder:

Dit vindt je gast écht van je restaurant

5 redenen waarom gasten jouw restaurant overslaan

Klacht via Twitter? Zo reageer je

Wat je moet doen om teleurstelling te voorkomen

Interview: hoe je van je klagende gast een ambassadeur maakt