Before Article
Foodbrigade onderzoek: Horecagast ergert zich het meest aan slecht gerecht

Horecagast ergert zich het meest aan slecht gerecht

Nederlandse horecagasten zijn, als ze teleurgesteld zijn, het vaakst teleurgesteld over de kwaliteit van hun gerecht. Dat blijkt uit onderzoek van Foodbrigade onder ruim 1.000 Nederlanders, waar vandaag ook De Telegraaf over berichtte.

Scherp zijn op personeel

De Telegraaf citeerde vanmorgen uit het Foodbrigade-onderzoek: een ruime meerderheid van de Nederlanders (60,6%) zegt zich bij teleurstellend restaurantbezoek vooral te storen aan tegenvallend eten. Waar je als horecaondernemer ook scherp op moet zijn, is de houding van je personeel. Uit het onderzoek blijkt dat 38,5 procent van de gasten afknapt op onvriendelijke bediening (lees hier hoe het wel moet). Andere ‘no-go’s’ zijn een prijs die niet in verhouding staat tot de kwaliteit van de gerechten en je gasten te lang laten wachten op hun bestelling. Verder opvallend: social media-gebruik vormt nauwelijks nog een ergernis (2,8%).

Top 5 grootste ergernissen voor de horecagast

  1. Tegenvallend eten (60,6%)
  2. Onvriendelijke bediening (38,5%)
  3. Slechte prijs-kwaliteitverhouding (30,5%)
  4. Te lange wachttijden (20,7%)
  5. Rondrennende en schreeuwende kinderen (11,5%)

Benieuwd naar wat je gast wél wil?

Foodbrigade onderzocht ook wat absoluut onmisbaar is op je menukaart.

Meer over dit onderzoek

Meerdere vakbladen, zoals MissetHoreca en HorecaEntree berichtten ook over ons onderzoek.