Before Article
Sligro, McDonalds’s en Unilever grote winnaars FoodService Awards

FoodService Awards: Sligro, McDonalds’s en Unilever grote winnaars

Tijdens de allereerste FoodService Awards van Misset Horeca hebben McDonald’s, Sligro en Unilever de overall prijzen gewonnen. De 3 winnaars werden door hun handelsrelaties het best beoordeeld in hun segment, zo bleek maandagavond tijdens de prijsuitreiking.

De jaarlijks terugkerende awards zijn het resultaat van een groot FoodService Awards-onderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en Food Service Instituut Nederland. Bedrijven kunnen zien hoe ze het in de ogen van handelspartners doen ten opzicht van hun concurrentie.

‘Sligro is allrounder’

De handelspartners verkozen Sligro tot beste grossier. Met een gemiddelde score van 7,47 is de groothandel volgens de jury een echte allrounder. Groothandels werden beoordeeld op productaanbod, innovativiteit, operational excellence, kennis en samenwerking. Op alle 5 beoordelingscriteria behaalde Sligro een top 3 notering. Het bedrijf blonk vooral uit op het gebied van samenwerking, waar het alle concurrentie achter zich liet. In totaal streden 15 groothandels om de titel.

Winst voor Unilever en McDonald’s

Ook Unilever en McDonald’s vielen in de prijzen tijdens de FoodService Awards. Unilever won in de categorie Houdbare producten en werd verkozen tot overall winnaar in de rubriek Leveranciers. De categorie Outlets was prooi voor McDonald’s. De fastfoodketen versloeg La Place, Hutten Catering, Ikea en Shell Tankstations.