Before Article
Foodbrigade onderzoek: Horecagast ergert zich het meest aan slecht gerecht

Foodbrigade onderzoek: de 11 grootste irritaties in de horeca

Vanmorgen in De Telegraaf: Foodbrigade onderzoek naar de grootste afknappers bij een restaurantbezoek. De grootste irritaties op een rij.

Als horecaondernemer kun je er maar beter voor zorgen dat je gerechten aan de verwachtingen van je gast voldoen. Dat je bediening vriendelijk is. En de prijs in verhouding staat tot de kwaliteit die je levert. Want hier ergeren je gasten zich het meest aan. Verder verstandig: snel bedienen en kinderen bezighouden. Een ober zonder product- en wijnkennis of tafelgasten die alleen maar op hun smartphone kijken, zijn een stuk minder storend.

Top 5 grootste ergernissen Foodbrigade onderzoek

  1. Tegenvallend eten (60,6%)
  2. Onvriendelijke bediening (38,5%)
  3. Slechte prijs-kwaliteitverhouding (30,5%)
  4. Te lange wachttijden (20,7%)
  5. Rondrennende en schreeuwende kinderen (11,5%)

Meer over dit onderzoek

Meerdere vakbladen, zoals MissetHoreca en HorecaEntree berichtten ook over ons onderzoek.

Andere afknappers voor je gast

Bekijk de rest van de irritaties in onderstaande infographic (klik op de afbeelding voor een grotere weergave):

Top 5 grootste ergernissen voor de horecagast