Before Article
‘Door Twitter meer dan 50 vaste gasten’

‘Vergroot je vindbaarheid met Twitter’

Reacties oproepen op Twitter en vindbaar zijn. Zo zag Restaurant Jerome het aantal vaste gasten binnen een paar jaar groeien tot ruim 50.

Tweeten helpt alleen als je oprecht geïnteresseerd bent, meent eigenaar Jeroen Trimbos. Met meer dan 9.000 tweets en 2.000 volgers vertegenwoordigt hij zijn restaurant al jaren online. ‘Met Twitter kun je dagelijks contact hebben met je gasten en écht een relatie opbouwen.’

De Twittertips van Trimbos:

  1. Roep reactie op
    ‘In plaats van “We zijn bezig om een nieuwe menukaart samen te stellen” kun je ook tweeten “Welke gerechten moeten we volgens jou aanbieden op onze nieuwe menukaart?”. Op deze manier maak je duidelijk dat er een nieuwe menukaart komt, die aansluit op de behoefte van je gast. En je gasten voelen zich meer betrokken bij je restaurant.’
  2. Lok retweets uit
    ‘Als je tweet over onderwerpen die aansluiten bij je (lokale) doelgroep, is de kans groot dat je volgers je bericht retweeten. Dan komt jouw naam onder de aandacht van hun volgers. En bereik je nog meer mensen.’
  3. Koppel Twitter aan je website
    ‘Zo is je website via Google beter te vinden. Hij verschijnt namelijk hoger in de Google-resultaten als je hem vaak vernieuwt. Aangezien je elke dag tweet, vernieuwt je website dus elke dag.’
  4. Wees niet te snel met je mening
    ‘Denk goed na voor je een tweet plaatst waarin je voor je mening uitkomt. Misschien stoot je daar gasten mee af. Als je bericht eenmaal online staat, is het niet meer terug te draaien.’