Apps voor horecaondernemers
Before Article

Apps voor horecaondernemers

Tijden veranderen. En zo ook de kanalen die je gebruikt om je bedrijfsvoering te optimaliseren. Tien jaar geleden werden alle facturen in een dikke map bewaard, om één keer in het kwartaal alle administratie met je accountant door te nemen. Nu verzamel je alle facturen digitaal en heb je apps die je administratie eenvoudig en snel verwerken. En die je direct inzicht geven in de cijfers. Ook voor kassasystemen en het uitrekenen van kengetallen bestaan apps die je leven een stuk makkelijker kunnen maken. Wij zetten de fijnste apps op een rijtje én geven je tips voor het gebruik.

  1. Bezorg apps
    Het bezorggeweld in Nederland wordt steeds groter. Apps als Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Foodora en UberEATS  zijn grote spelers in de markt. Een markt waarin de concurrentie hard is. Als horecaondernemer kan het aansluiten bij een van deze apps een enorme omzet boost geven. Veel consumenten bestellen via deze sites waardoor je (als nieuwkomer) veel exposure kunt krijgen en een vaste klanten/gastenkring op kunt bouwen. Let wel op als je je aansluit bij een van deze bezorgbedrijven. Als horecaondernemer draag je een flinke commissie af. Ga dus voor jezelf na of de kosten opwegen tegen de opbrengsten.
  2. Zelf bezorgen
    Is het bezorgen via een bezorgcoöperatie te duur of niets voor jou? Je kunt ook altijd zelf gaan bezorgen. Dit kan op verschillende manieren. Met de app This Horeca kun je een eigen bestel app laten bouwen. De app wordt custom made gemaakt waardoor je ook andere features kunt toevoegen. Denk hier aan communicatie over nieuwe gerechten, evenementen, acties, direct reserveren, afrekenen etc. Nadat de app is gebouwd kun je zelf de verschillende onderdelen onderhouden. Ben je zelf handig met technische snufjes? Bouw dan je eigen app!
  3. Een app voor je kassasysteem
    Cashr  is een horeca kassa app waarmee ze in 2016 al op de Horecava stonden. Download de app en je kunt direct aan de slag. Je kunt printers, kassa’s en runners aansluiten op de app, zodat gasten ook tijdens piekmomenten snel en veilig kunnen afrekenen. De app is aan te sluiten op verschillende smart devices waardoor het  hele systeem draadloos is. Ook zonder internetverbinding slaat de app alles op en worden gegevens bijgewerkt als er weer verbinding is. Bovendien draai je eenvoudig analyses en rapportages om bijvoorbeeld inzicht te krijgen in bepaalde kengetallen.
  4. Acties via massacommunicatie
    Voor scherpe aanbiedingen maken gasten veel gebruik van apps als Social Deal en Vakantieveilingen. Middels deze websites kun je een groot bereik genereren voor je actie. Natuurlijk zitten er ook een aantal nadelen aan het werken via kortingswebsites. Zo raken gasten snel gewend aan het feit dat je met acties werkt. Zet deze acties dan ook niet te vaak in om te voorkomen dat gasten alleen nog maar tijdens actieperiodes verschijnen.